, 2021/10/21

Angie Hranowsky egy fehér falú bungalót alakít át egy művészetkedvelő család funky második otthonává.

költségvetésen belül maradni.

Nem sokkal azután, hogy a dél-karolinai Angie Hranowsky tervező átalakított egy Sullivan's Islanden található tengerparti házat egy ötfős család számára, a lakástulajdonosok ismét megkeresték őt. Ezúttal segítségre volt szükségük, hogy életet leheljenek második otthonukba, egy 1950-es évekbeli tégla bungalóba, amely mindössze 20 percre található az elsődleges lakóhelyüktől. "Úgy döntöttek, hogy szereznek egy belvárosi házat, amelyben az idő egy részében lakni fognak" - magyarázza Hranowsky -, és ezt a döntést a gyerekeik iskoláinak elhelyezkedése táplálta.

A legutóbbi közös projektjükkel ellentétben azonban a tervezőnek szigorúbb költségvetéssel kellett dolgoznia. "Nem tudták, hogy meddig fognak ott lakni - nem volt olyan, hogy örökre megtartják" - mondja Hranowsky. Így a kihívás az lett, hogy "hogyan tehetjük ezt a házat igazán menővé és szórakoztatóvá anélkül, hogy annyit költenénk, mint a főépületre?".

Hranowsky a falakkal kezdte. Mivel az ügyfelek művészetkedvelők ("a másik házukban mindenhol van művészet!"), akiknek van affinitásuk a színekhez és a mintákhoz, a tervezőnek kreativitását kellett latba vetnie, hogy az otthon ne tűnjön egyhangúnak. "Itt vannak ezek az üres falak. Úgy értem, csak fehér volt" - mondja Hranowsky. "És nem igazán volt költségvetésünk művészetre."

Ahelyett, hogy készpénzt költött volna, vagy olcsó falikárpitokkal érte volna be, Hranowsky csodálatosan játékos tapéták kombinációját használta a hagyományos művészet helyére az egész öt hálószobás otthonban. A fő nappaliban Hranowsky egy mentolos Cole & Son dzsungeles pálmapapírt választott, hogy kiegészítse a kültéri fényáradatot, amely egy sor üveg tolóajtón keresztül érkezik be.

"Ebben a trópusi környezetben élünk, és ez a tapéta a beltéri és kültéri életre emlékeztetett, úgyhogy valahogy ezzel indultam el" - mondja arról a döntéséről, hogy a mintát egy másik nappalira és étkezőre is kiterjesztette. Máshol Hranowsky hasonlóan játékos nyomatokat használt - mint például egy grafikus fekete-fehér motívumot az előcsarnokban -, hogy ezzel is megfeleljen ügyfele modern design iránti szeretetének.

Hogyan tehetjük ezt a házat igazán menővé és szórakoztatóvá anélkül, hogy annyit költenénk, mint a főépületre?

Az ügyfél költségvetésének maximalizálása érdekében Hranowsky-nak okosan kellett vásárolnia. Kizárólag brit tapétát vásárolt, ahelyett, hogy amerikai márkákhoz nyúlt volna, mert "egy szerepben kétszer annyi tapétát kapunk, mint az amerikai tapétáknál" - magyarázza. "Folyton arra gondoltam, hogy ha ragaszkodunk a brit tapétákhoz, akkor többet kapunk a pénzünkért, ami az összes fal lefedését illeti". A nappaliban két kisebb szőnyeget varratott össze - amelyeket akciósan vásárolt a The Rug Company-nál -, hogy egy nagyobb szőnyeget hozzon létre.

Hranowsky az újrahasznosított bútorokra és vintage leletekre is támaszkodott - amelyek egy része az ügyfél elsődleges otthonából származott -, hogy a költségeket alacsonyan tartsa. Egy fehér rattan szék, amely a vízparti ingatlanban kihasználatlanul maradt, például most az egyik ülőhelyen található. Az étkezőasztalt szintén újrahasznosították, míg az étkezőszékek egy helyi antikváriumból származnak.

"Néha érdekes, amikor az embernek ilyen kihívásai vannak" - mondja Hranowsky a költségvetésről. "Olyan dolgokat találsz, amikre azt mondod: 'Ó, hűha. El sem hiszem, hogy ezt tényleg megcsináltuk".

Hálószoba

hálószoba, sötétszürke falburkolat, trópusi virágos fejtámla és ágykészlet

A Schumacher Seychelles Noir szövetbe burkolt egyedi ágy kiemelkedik a Seabrook fűszövet falburkolata előtt. Világítótest: 17 South Antiques. Pad: Fritz Porter.

Ülőszoba

nappali sárgára festett téglakandallóval, rózsaszín kanapé nagy fekete dohányzóasztallal és dohányzóasztalra helyezett könyvekkel, leopárdmintás szőnyeggel.

Hranowsky ahelyett, hogy tapétát alkalmazott volna az ülősarokban, inkább egy enyhe sárgászöld festék mellett döntött. "Ez egy igazán érdekes szín" - mondja. A napsütötte árnyalatot kiterjesztette a tégla kandallóra is, amely az otthon eredeti építészetéből maradt meg. "Nagyon szép a mellette lévő ablakkal" - mondja Hranowsky. Festék: Farrow & Ball. Lámpa: Circa Lighting. Szőnyeg: DVF, The Rug Company.

Előszoba

bejárat a házba, fekete-fehér geometrikus tapéta, fekete-barna szék

A bejárat jelentős értékesítési pont volt a háztulajdonosok számára. "Azt hiszem, a ház egyik vonzereje az volt, hogy amikor belépsz, ott van ez az igazán gyönyörű, eredeti, ovális előszoba, rózsaszín terrazzópadlóval" - mondja Hranowsky. "Ez elég ritka Charlestonban." Az előcsarnok két oldalán van a bejárat az otthon két ülősarokába, amit Hranowsky figyelembe vett a tér tapétájának kiválasztásakor. "Arra gondoltam, hogy nagyon szeretném ezt valami szuper grafikával szembeállítani".

Nappali

nappali zebra szőnyeggel, pálma tapétával, narancssárga függönyökkel fekete függönyrudakon, rózsaszín trópusi kanapéval.

A szabadban való utalások bőven vannak. "Ebben a trópusi környezetben élünk. Sokat látunk kint az udvaron, és sok a zöld" - mondja Hranowsky. Szóval arra gondoltam, hogy egy kicsit a kinti világot hozod be". nappali, piros ülőgarnitúrával, pálmafa tapétával és nagy zebra szőnyeggel.

Étkező

étkezőasztal fekete és barna ülőszékekkel, fehér kerek étkezőasztal fehér gyümölcstálakkal

A kék csillár szerencsés találat volt, ahogy Hranowsky visszaemlékszik rá. "A nyolcvanas évek végéről, a kilencvenes évek elejéről származik" - mondja. "Egy vintage boltban találtam, ahol már milliószor jártam. A srácok, akiknek a tulajdonában van, éppen akkor szabadultak meg mindentől a raktárukban, amikor én ezt a házat csináltam. Szóval, szuper áron jutottam hozzá." Székek: Brentwood Thonet, John Pope Antiques.